Saturday, January 5, 2008

身处异乡

身处异乡,真的很不一样!我想来不是一个很敢发问的人,怕问多了别人觉得我很麻烦,或者觉得我很笨。但有时真的不得不问,只好大着胆子去问。我也不是一个主动交朋友的人,可是在这里不主动一点,就只好孤单一个人了。遇到来自世界各地各种各样的人,文化背景和你完全不一样,真的怀念起新加坡那一群可以自由自在相处的朋友。

这时,又两句话必须牢牢记住的:
第一句是钟老师的话:尽量开放自己的心胸,去接受不一样的文化,要从欣赏的角度去看别人和自己不一样的地方。

第二句是上人的话:知足 感恩 善解 包容

6 comments:

shelley said...

keep up the good work! i mean the writing. =P n be brave, my dear xiao xiang. u have our blessings. i'm sure u can manage well de. won't tell u to add solar enery. u just "do ur best" can le..

Anonymous said...

小香苓,要开学了,我们要乖乖读书!
做好学生的本分,我也会努力的。
有空也来我的 msn space 留言哦(虽然我不常更新)。
还有你的 blog 很不错!

clovis said...

haha..i think holland now is winter, no solar energy to add..:P
take care and be brave~a new environment, a new year and a new start, doesnt it sound good? =)

Unknown said...

xiao xiang, must update your blog frequently yo.. like ying ying said, even no words also must upload a photo a day.. haha..

No la, just that it is really a good platform for us to know whether you are doing well over there..

take care and still the same words. wear more and eat more! It is winter time!!

大可 said...

有勇气在陌生的地方一个人生活的女孩子很美~加油~

Unknown said...

一个外表平静的人,而内心澎湃的人。。。她的日子是怎么过的?是继续安分守己,还是.....???
To be tame or to be wild, just be...
you know the answer, don't you?
Get alive, mate!!!